Mindfulnesstraining

De mindfulness training (= Mindfulness Based Stress Reduction training, ontwikkeld door Jon Kabat-Zinn) of aandachttraining leert je om te gaan met stress door te trainen meer in het hier en nu zijn. De training is een integratie van eeuwen oude oosterse technieken zoals yoga en meditatie met westerse psychologie en fysiologie.

In dit trainingsprogramma van 8 weken staat de beoefening van aandacht hebben voor wat zich op het moment aandient centraal. Steeds weer met open en onderzoekende houding. Zonder oordeel. Naarmate je je meer bewust wordt van wat uit balans is en wanneer je gewoonten en gedragspatronen herkent, kun je andere keuzes maken. Deze keuzes zorgen ervoor dat je je beter gaat voelen en meer in balans bent. De aandacht voor je fysiek en mentaal welzijn zijn hierbij belangrijk. Doe de oefeningen die passen binnen je persoonlijke mogelijkheden en in eigen tempo.

De training bestaat uit 8 wekelijkse bijeenkomsten van 2,5 uur en een oefendag. Bij iedere bijeenkomst doen we samen de oefeningen en bespreek ik de achtergronden van de thema’s aan de hand van de ervaringen.

De beoefening en eigen ervaringen staan centraal in de training. Door dagelijks te oefenen leer je de technieken te beheersen. Reserveer daarom circa 1 uur per dag voor thuisoefening met behulp van werkboek en cd’s. De oefeningen zijn dusdanig opgebouwd dat je ze op eigen tijd en tempo kunt doen, passend binnen je mogelijkheden.

De stiltedag is een onderdeel van de training. Dit is een dag om de stilte, rust en het in het moment zijn te kunnen ervaren.

Na 8 weken heb je voldoende bagage om jezelf verder te helpen.

Deze training is:

  • Voor wie bewuster in het leven wil staan
  • Voor wie met stress (werk en / of privé) wil leren omgaan
  • Voor wie de kwaliteit van een leven met pijn, ziekte of somberheid wil verbeteren
  • Voor wie meer nu-besef wil ontwikkelen en momenten van rust en vreugde wil ervaren.
Wil je meer weten of aanmelden mail info@waterbalance.nl.